مهربان

یه وبلاگ برای حرف های دل مهربان بانو

مهربان

یه وبلاگ برای حرف های دل مهربان بانو

مهربان

یه 👧دختر 👧 آروم

منوی بلاگ
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶ ق.ظ

چادر

سلام.

این پست رو ایجاد کردم که در رابطه با چادر با دوستانی که علاقه دارن به این موضوع صحبت کنیم.

چرا چادر؟چه فرقی بین خانم چادری و بی حجاب هست و هر سوالی که به ذهنتون می رسه.

از خانم های چادری دعوت می کنم که به جمع ما اضافه بشن.

 

 

 

 

 

موافقین ۴ مخالفین ۲ ۹۸/۰۸/۱۱
مهربان بانو

نظرات  (۱۹)

سلام🌹

خوب هستید مهربان بانو ی مهربون؟

خسته نباشید🌺

وبلاگ بسیار زیبا و سرشار از انرژی مثبتی دارید🌺

پاسخ:
سلام عزیزم،خیلی ممنون.خوبم خداروشکر شما خوبی؟
ممنون،سلامت باشی😊
🙏❤

منم خوبم عزیزم🌺 ممنونم🌺

توجه شدم که شما پرستار هستید💐

میدونم خییییییلی سخته😐چون مامانم پرستاره...

به اندازه ی کل ستاره های آسمون خسته نباشی و خدا خیرت بده❤️

 

پاسخ:
خداروشکر😊خواهش می کنم❤
آره پرستارم😊
واقعا سخته👌عه،واقعا؟😊
ممنون عزیییزم😘

چادر پوششیه که وقتی با اون ضوابط و اعتقاد سرشه و فرد حواسش باشه که چه گنجی رو باید محافظت کنه خیلی ارزشمند و قیمتی میشه.

من یکی از اون پسرام که خیلی دختر باشخصیت و باحیا در دانشگاه و محل کار و جامعه دیدم که محجبه کامل نبودن ولی اخلاق و رفتار و شخصیت قابل تحسینی داشتن ولی من زیبایی و آرامشی که در یک خانم مزین به چادر احساس می کنم خیلی بیشتر از این حرفاس.

وقتی دختری چادری رو می بینم که چشماش رفتارش و همه حرکاتش کنترل شدس به خودم افتخار می کنم بابت زندگی در سرزمینی که همچین فرشته ای در اون داره زندگی می کنه اونم در دنیایی که روز ب روز در بی عفتی و بی حیایی داره غرق میشه.

من قبول دارم که یه خانم میتونه یک مانتوی کاملا پوشیده و با رنگ مناسب داشته باشه و وظیفه و حجاب دینی خودش رو هم داشته باشه ولی خب چادر کامل و درست، همیشه یه نمره بالاتره.       

پاسخ:
سلام
دقیقا👌آفرین.
من خودم مانتویی هستم ولی انقدرررر دوست دارم چادری بشم دوباره😊
چادر یه چیز دیگه ست.
دوست دارم در مورد زیبایی هایی که یه چادر به یه خانم می ده تو این پست صحبت بشه.

شما خانم باشخصیت و خوش قلبی هستید (سوای پوششی که دارید). یه پاکی و سادگی خاصی داره نظرات و جواب ها و دیدگاه هاتون ( تقریبا همیشه نظرات شمارو در سایت خانواده برتر میخونم ) 

همین که میگین مانتویی هستم و خیلی دوست دارم چادری بشم نشون میده که توی دلتون هیچی نیس. بازم میگم من از چادر و خوبیاش گفتم ولی بی انصافی محضه که از نجابت دخترای غیرچادری مثل شما و خیلی از دخترای خانواده برتر نگفت. 

پاسخ:
خیلی ممنون،شما لطف دارید🙏
من واقعا دوست دارم دوباره چادری بشم ولی می ترسم😔
می ترسم لیاقتش رو نداشته باشم.یه وقت دوباره نزارمش کنار.

چادر (البته به نظر من) زیباییش به سادگیشه یعنی به چشم من و از نگاه من خانمایی که خیلی رنگ و لعاب همراه چادر ندارن و اگر هم سلیقه ای چیزی به خرج میدن خیلی جلب توجه نمیکنه بهتره و زیباتره.

یه مسئله ی دیگه ای هم هست و اون سبک زندگیه.

خیلی از آقاپسرایی که دوس دارن همسرشون چادری باشه ممکنه به واسطه سبک زندگی ایشون رو نپسندن. درسته زمونه تغییر کرده ولی یه سری ارزش ها و اولویت ها نباید جابجا شه. 

اون دختری که همراه چادری که درست و کامل سر میکنه با بقیه و همین طور با آقایون با ادب و احترام و در عین حال به اندازه و منطقی برخورد می کنه میتونه خیلی مورد توجه آقاپسرایی با این سلیقه( یعنی چادری پسند) قرار بگیره.

در مورد آرایش و عطر و ادکلن هم که نباید آرایش و عطر جلب توجه کننده داشته باشه یه خانم در بیرون از خونه در مقابل نامحرم و جامعه.      

پاسخ:
یعنی به نظر شما اگه خانمی چادر سر کنه ولی مثلا زیر چادر مانتوی رنگ روشن بپوشه بعد ساق دست همرنگ مانتو دستش کنه جلب توجه می کنه؟

سلام مهربان بانو خانوم عزیزم🌹

خوبی؟❤️ خسته نباشی💐

بحث پستت رو به حاشیه کشوندم😔ببخشیییید😶

آری منتها خیییلی وقته سر کار نمیره😏

ولی بازنشست نشده هنوز.. 

پاسخ:
سلام عزیزم
ممنون😘
خواهش می کنم😙
موفق باشن😊

در مورد چادر میشه منم نظر بدم؟

نه به نظرم جلب توجه نمیکنه.. 

افراد چادری ای که خیلی دوستشون دارم یکیش آناشید حسینی😍

به خصوص رنگ روسری و مانتو هایی که زیرش میپوشه فوق العاده زیبا هستن...البته فک کنم ایشون در واقعیت چادری نیستن فقط محجب هستن...

و خانوم زهرا اشراقی و یاسمن اشراقی هم عکساشون رو نگاه کنید...چادری هستن و بسیار خوش سلیقه... بیشتر هم رنگ روشن واسه روسری هاشون انتخاب میکنن.. 

 

پاسخ:
آره عزیزم چرا که نه.
ممنون از نظرت😙

خواهش می کنم منو ببخشید دیشب نشد جواب بدم.

در رابطه با سوالی که پرسیدین ..

راستش منظورم بیشتر رعایت حد اعتدال بود و این که سلیقه به خرج دادن معنا و مفهوم داره و نباید زیبایی باطنی چادر رو کمرنگ کنه ... همین

و گرنه در حد یه تنوع در لباس پوشیدن به شکل معقول و خوب اشکال نداره.

راجع به جلب توجه ..

جلب توجه از اون نظر منظورم نیس چون اصولا یه همچون خانمی کاملا پوشیدس و از اون نظر موردی نیست.

چیزی که به نظرم مهم میاد رعایت شأن چادر هستش. با نگاه ها و حرکات و رفتارها و صحبت ها و کلمات.    

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم

صحیح👌

سلام عزیزم ببخشید من یکم بدقول شدم چون نتونستم دیروز بیام نظر بدم 

 

شما قبلا چادری بودین؟

یا تازگی ب چادر علاقمند شدین؟

پاسخ:
سلام خوبی؟😊
قبلا چادری بودم.
راهنمایی چادری
دبیرستان بدون چادر
وارد دانشگاه شدم چادری
آخرین ترم بدون چادر
و الان بدون چادر


وارد مدرسه راهنمایی که شدم گفته بودن چادر اجباریه منم از روز اول چادر سر کردم اما رفتم دیدم هیچ کی چادر سر نمی کنه منم چون چادر سر کرده بودم دیگه چادرمو در نیاوردم.
دبیرستان گذاشتم کنار.
دانشگاه هم با علاقه ی خودم سر کردم.

توی کامنت ها خوندم گفته بودین قبلا چادری بودین 

میشه بپرسم چرا گذاشتین کنار؟

 

چرا فکر میکنید لیاقتشو ندارین....

همین ک ب فکر افتادین باز چادر بپوشین ینی مورد لطف حضرت زهرا قرار گرفتین 

 

اون ارامشی ک ادم با چادر داره رو واقعا هیچ وقت با پوشش دیگه ای حس نمیکنه فک کنم متوجه باشین چی میگم چون بالاخره تجربش کردین 

من خودم وقتی وارد جامعه میشم با چادر و میبینم ک احترام خاصی براش قاعلن مغرورتر میشم برای داشتن و حفظ کردنش...

مثلا راننده تاکسی ب شما بگه بفرمایید خانم و بقیه کرایه ت رو جوری بده ک اهانت نشه بهت ولی ب اون خانم بی حجابی ک نشسته پیشت یه لبخند عمیق بزنه و درحالیکه چشمش از روش کنار نمیره بقیه کرایه ش رو با لمس دستای طرف بهش بده ! !! البته این یه مثاله و نمیگم همیشه این اتفاق میفته ولی خب با چشم خودم دیدم ک میگم

 

حتی خیلی وقت ها موقع عبور از خیابون دیدم ماشینه با سرعت از کنار خانوم بی حجابه رد شده و یه تیکه هم بارش کرده ولی ب من ک رسیده قبل خط وایساده و با تکون دادن سر بهم فهمونده ک میتونم رد شم ...

اینا فقط یه نمونه از مثال های احترام و مساعل دنیوی هست... ک تازه اخروی هم سرجاش ...

 

 شاید برای خیلی از ادمایی ک مانتویی هستن ولی با حجاب این اتفاق ها نیفته ولی اون ارامش چادر با هیچ چیز قابل مقایسه نیس 

پاسخ:
چادری بودم ولی به یه دلیل مسخره گذاشتمش کنار.
اینکه مثلا چادر سر کردنم انگار فقط واسه خیابون بود.مسافرت سر نمی کردم روستا سر نمی کردم.

۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۱:۱۰ دختر بهاری

سلام آجی جانم💓

خوبین؟

چند روز پیش کلی نوشتم همش پاک شد😐

اگه فرصت شد بازم میام می نویسم

با یاسمین جان موافقم احساس آرامش چادر واقعا یه چیز دیگس😍



راستی آجی جان

میخوام تو وبلاگم در باره ی روانشناسی کودکان مطلب بذارم البته فعلا نمیتونم به اون صورت وقت بذارم ولی کم کم میخوام شروعش کنم 

خوش حال میشم شماهم وبلاگم رو دنبال کنید 🙏⚘



پاسخ:
سلام عزیزم.وقت کردی سر فرصت دوباره برام بنویس😊
آره،حتما😊
۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۱:۱۵ سارا سماواتی منفرد

سلام

در مورد چادر سرکردن یا نپوشیدن حرف زیاد هست اما اگر حجاب را قبول داشته باشیم باید بپذیریم که حجاب داشتن فقط منحصر به چادر نیست و میشه بدون چادر هم حجاب مناسب داشت اما اینجا تو بحث حجاب ، چادر یک چیز دیگه هست و یک حال و هوای دیگه داره وقتی انتخابش کنی و باورش داشته باشی این حرف درشته که میگن یک سبک و یک روش  هست . متاسفانه نگاه جامعه به حجاب و حتی دین تحت تاثیر اتفاقات دو ، سه دهه اخیر بدجوری دچار تغییر و بدبینی شده اما اگر بخواهی زندگی سالمی داشته باشی چادر می تواند خیلی خیلی کمکمون کنه حالا بگذریم که بعضی ها متاسفانه آن را وسیله و دستاویز قرار دادند.

امیدوارم اگه دوباره خواستی چادر سر کنی اول باورش کنی ...

پاسخ:
سلام
👌

خب خانوم گل الان تصمیمت چیه 

دو دلیت برای چیه 

پاسخ:
سلام
دقیق نمی دونم شاید چون دو بار گذاشتمش کنار می ترسم دوباره کنارش بذارم.
و اینکه می خوام یه سری کتاب بخونم در مورد چادر یا حجاب(خودم با حجابم)
ولی فعلا اون کتاب ها رو نخریدم.یه سری کتاب هست تو اینترنت نوشته بود مثل "چی شد چادری شدم "که رفتم چند جا سوال کردم ولی کتابش رو نداشتن تو اینترنت سرچ کردم یه جا آدرس داده بود که این کتاب رو داره اما فعلا نرفتم سراغش.
بعدی تو انتخاب نوع چادر.
بعدی اینکه تو فصل زمستون چه لباس های گرمی انتخاب کنم که چادرم خیلی برآمده نشه چون مثلا یه خانم چادری نمی تونه کاپشن بپوشه چون خیلی ناجور می شه.
و اینکه دوست دارم مثلا روسری طلق دار سر کنم با چادر که بالای روسری گرد وایسه ولی نمی دونم خوب می شه یا نه(دوست دارم روسری کلا خوب وایسه بالای سر مثلا یکی از این مجری های تلویزیون با اینکه طلق نمی ذاره ولی نوع پوشش روسریش رو دوست دارم یا مثلا بعضی خانم های چادری رو می بینم از نوع پوشش اینکه هیلی تمیز و شیک روسری با چادر سر می کنن خوشم می یاد ولی نمی دونم خودمم می تونم اونجوری سر کنم یا نه)
کلی مسائل ریز که خودم احساس می کنم اینا همش بهونه ست که تو ذهنم می یاد.
۱۵ آبان ۹۸ ، ۲۱:۰۶ دختر بهاری

چشم حتما❤💖

پاسخ:
چشمت بی بلا،مرسی😘
۱۵ آبان ۹۸ ، ۲۳:۱۱ سارا سماواتی منفرد

سلام

جوابت به کامنت یاس بانو را خواندم فقط خواستم بگم من کتاب چی شد چادری شدم را خواندم و خلاصه آن یا بهتر بگم بیشتر خاطرات آن بر مبنای تحول ناشی از سفر راهیان نور هست.

فکر می کنی می تونه کمکت کنه ؟؟

اگه کتاب را گیر نیاوردی برنامه از لاک جیغ تا خدا هم بیشتر بر همین مبنا هست.

برای بستن روسری و فرم های مختلف اگه بری پیج های حجاب استایل ها تو اینستا خیلی می تونه کمکت کند.

من خودم بیشتر قبلا چادر ساده سر می کردم که می دونی سبک اما یه جاهایی دست و پا گیره اما الان برای اینکه راحت تر باشم و لباس گرم هم زیرش بپوشم البته زیاد سرمایی نیستم از چادر های مدل خبرنگاری و مدل یاسمین هم دارم استفاده می کنم خیلی راحت و خوب هستن اگه خواستی برو پیج کیمیای سحر kimiayesahar خیلی می تونه کمک حالت باشه.

گفتم شاید اینا مفید باشه ((-:

 

 

پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم😘😘
برنامه از لاک جیغ تا خدا رو چند قسمتیشو قبلا دانلود کردم خیلی دوست دارم برنامه شو.
برای بستن روسری هم تو یه کانال تلگرامی عضو هستم.
در مورد چادر هم قبلا دانشجویی سر کردم ولی دوست دارم یه مدل دیگه سر کنم.
پیج کیمیای سحر رو هم ممنون که گفتی😘🙏
راستی راهیان نور که گفتی تا حالا سه بار رفتم.امسال هم خیلی دوست دارم برم.دلم تنگ شده واسه جنوب و حال و هواش.
۱۸ آبان ۹۸ ، ۲۱:۱۸ دختر بهاری

سلام آجی جانم😍❤

آجی میخوام فقط یه چیز بگم

امروز با دوستام رفتم بازار بعد میخواستم شلوار بگیرم

به فروشنده یه سری مشخصات گفتم که این طور شلواری میخوام بعد یه شلوار داد

گفتم نه قسمت ساقش تنگه

بعد گفت که یه لحظه چادرتو باز کن من فکر کردم میخواد مدل شلوارمو ببینه که این طور شلواری بهم بده 

منم چادرمو کمی باز کردم گفت پای شما نمیدونم کدوم قسمت زاویه داره به خاطر همین این شلواره براتون تنگ میشه

من خودم موندم😐 شلوارم گشاد بود مانتومم گشاد بود دقیقا نفهمیدم چطور زاویه ی پای من رو تشخیص داد 

آجی این فرق بین چادر و مانتوِ حتی مانتو مناسب 

وقتی چادر سرت باشه کسی نمیتونه تصوری از اندامت داشته باشه

 

آجی این که فکر کنید لایق چادر نیستید اشتباهه 

شما که خیلی برازنده هستین 😍

حتی اگه نقاط ضعف کوچیکی داشته باشید خود اون چادر پوشیدنه میشه انگیزه برای تغییر

و حتی انگیزه برای محکمتر ماندن در مسیری که دوست دارید

من خودم همیشه به خودم میگم که باید شان چادرتو نگه داری چون خدای نکرده از من اشتباهی سر بزنه به پای دخترای چادری گذاشته میشه البته نه اینکه بخواین نگران باشین نه شما وقتی رفتارتون صحیحه جای نگرانی نیست فقط باعث میشه بیشتر دقت کنی(البته هنوز بعضی چیزها هست که باید اصلاحشون کنم)

آجی به نظر من فرقی که بین یه دختر محجبه با یه دختر غیر محجبه که دوتاشون پاکن اینه که معمولا اون دخترایی که کمتر رعایت میکنن فقط دقتشون کمتره چون براشون مهم نیست 

مثلا براشون مهم نیستم موشون بیرون باشه ولی یه دختر محجبه همش حواسش هست که روسریش عقب نره آستینش بالا نره چادرش باز نشه بلند حرف نزنه بلند نخنده بازم ممکنه اشتباه بکنه ولی سعیش اینه که خیلی کم اشتباه بکنه

و چادر پوشیدن و اون حس مسئولیتی که در قبالش وجود داره خود به خود دقت آدم رو بالا می بره

این خوبه آدم به آراسته بودنش دقت کنه ولی باید مواظب باشیم مهم تر رو فدا نکنیم

من خودم سعی میکنم مدل چادری بپوشم که بهم بیاد و از طرفی راحت باشه و حجابش هم خوب باشه

ولی خوب واقعیت اینه که چادر هیچ وقت نمیتونه مثل مانتو شیک باشه چون اصلا هدفش چیز دیگه ایه

ان شاالله موفق و موید باشید😍❤💞

 

 

پاسخ:
سلام قربونت بشم خوبی؟😍
ممنون که دوباره پیامت رو برام نوشتی
😙😙😙😙
ممنون از نظرت
مرسی❤
حرفات کاااملا درسته😊👌
۱۹ آبان ۹۸ ، ۰۶:۱۱ دختر بهاری

سلااااام آجی جانم❤

دوراز جونتون😘😘😘

شما خوبی؟

خواهش میکنم  البته جسارت نباشه شما خودتون خیلی بهتر اینارو میدونین🙏

فداتون بشم😍💖💖💖💖

پاسخ:
سلام
ممنون😘

۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۵ سرباز مهدی(عج)
سلام.من ی نظر کوتاه و کلی میگم. اگه کسی مسخرتون میکنه بدونید که پیامبر و اهل بیت را هم برای ایمانشون مسخره میکردن،این از نادانی و ترس خود آدماست. دوم که بهترین نوع حجاب چادره و یک دلیلش جذب نشدن نامحرمه پس چه بهتره که این خوبی رو با چیزهای دیگه ازبین نبریم سوم هیچ وقت از برگشتن به سوی خدا نترسید و بازهم چادر را سرکنید و از اهل بیت(ع) کمک بخواید.
پاسخ:
سلام،ممنون از نظرتون🙏

حالا یکی که مانتویی شیک پوش باشه اشکالی داره نظرتون چیه

پاسخ:
سلام.نه اشکال نداره به نظر من

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی